The “Teaching Reading to Read and to Learn” workshop seeks for teachers to identify different strategies and class dynamics to teach reading and to encourage a taste for reading. Teachers will be able to recognize the different stages in the development of this skill from preschool through elementary school. The workshop will review the components of the “Balanced Literacy” approach related to reading. In the same way, the different types of reading characterized and analyzed by Lucy Calkins, Gay Su Pinnell and Irene C. Fountas will be studied. Participants will build their portfolio with the lessons learned in order to transform some aspects of their teaching didactics, at the same time that they will have the opportunity to experience the benefits of its application in the classroom.
Aimed at preschool and elementary school teachers. An adequate level of English reading is required.
Tallerista:
Luz Elena Barragán
Coordinadora de Inglés y Matemáticas de Preescolar y Primaria
Tallerista Escuela Aprende
Profesora del Colegio Los Nogales hace veintidós años. Actualmente es coordinadora de los departamentos de Inglés y Matemáticas de preescolar y primaria, y se desempeña como tallerista de nuestra Escuela de Profesores. Luz Elena es profesional en Lenguas Modernas y cuenta con maestría en Educación de la Universidad de los Andes. Su investigación y práctica se centra en la enseñanza de la lengua en la infancia. Cree profundamente que el éxito académico y profesional se forja en el aprendizaje de la lectura comprensiva. Esta convicción la ha llevado a desarrollar este taller para compartir múltiples estrategias y actividades que nos lleven a desarrollar esta habilidad efectivamente en los primeros años de escolaridad.
Asistido por:
Camila Gamboa
Profesora de Inglés